Haak om Leeuwarden
Leeuwarden | Nederland
Onze kennis op het gebied van (afgezonken) tunnels, aquaducten, beweegbare bruggen, viaducten en verdiepte liggingen zetten wij in bij het ontwerpen van constructies in de infrastructuur. Specialistische kennis van beton, staal en (bio-based) composiet stellen ons in staat om de juiste materiaalkeuzes te maken en de ontwerpen optimaal uit te werken. Klanten zetten ons graag in voor het ontwerpmanagement van complexe integrale infrastructuurprojecten.
Nieuwe technologieën maken het virtueel ontwerpen van infraobjecten mogelijk. Wij zetten sterk in op deze ontwikkelingen door onder meer BIM, parametrisch ontwerpen, parametrisch integraal construeren, VR/AR en participatieplatformen toe te passen in onze projecten. Om zo samen met onze opdrachtgevers tot een foutloos, duurzaam en efficiënt ontwerp te komen.
Kunstwerken railinfra
Ontwerpen van onderdoorgangen, bruggen en viaducten in en om het spoor vraagt om kennis van treinexploitatie en ontwerp van spoorinfrastructuur. Projecten vinden plaats aan in gebruik zijnde spoorlijnen en bouwwijze en bouwfasering zijn zeer specifiek en gericht om minimale verstoringen in de treinenloop. Witteveen+Bos is in bezit van de ProRail erkenningen voor ‘spoordragende' en 'niet-spoordragende' Civieltechnische en Utilitaire Constructies. Met deze erkenningen kan voor ProRail, maar ook voor andere overheden en marktpartijen, worden gewerkt aan alle constructies en gebouwen op en rond het spoor. Kenmerkend voor onze benadering is de multidisciplinaire insteek. Daarnaast is er ruime aandacht voor de inbedding van de projecten in de omgeving (omgevingsmanagement). Onze deskundigheid op het gebied van weginfrastructuur, ruimtelijke ontwikkeling, stedenbouw en milieubeleid stelt ons in staat die omgeving in ieder spoorproject en in ieder advies mee te nemen.
Leeuwarden | Nederland
Amsterdam | Nederland
Diverse locaties | Nederland
Delft | Nederland
Antwerpen | België
Antwerpen | België